Leta i den här bloggen

måndag 9 september 2019

Planering och reserutt

Hej och välkomna till min reseblogg!

Första inlägget (hurra), det måste innebära att det är nära avresa, och gissa vad: det är det. Jag har sååå svårt att förstå att jag åker imorgon. Jag som planerat och planerat och planerat, nu är det äntligen dags (??)

För er som inte vet vem jag är: Jag heter Moa och är en 20-årig vegan från Stockholm. Tillsammans med Ior (japp, ett gosedjur, och nu mera även en tatuering) och ett gäng olika resesällskap ska vi resa runt i Sydostasien, Australien och Nya Zeeland i 11 månader.


Jag tänkte slänga upp våran tänkta reserutt. Vi har målet att följa den men man vet aldrig vad som kan tänkas hända på vägen. Något ställe kan bli tråkigt eller så är det något ställe som är fantastiskt och man vill stanna några extra dagar.

Jag och Nemo åker imorgon (!!!!) och våran rutt ser ut såhär:

Singapore 3 nätter
Bali  runt en månad
Bangkok 4 nätter

Nemo åker sedan hem och jag möter upp Hanne på Bangkoks flygplats, rutten:

Bangkok 2 nätter
Norra Vietnam Två veckor
Laos 20 dagar
Chiang Mai En vecka
Myanmar 12 dagar
Södra Vietnam Två veckor

Sedan åker Hanne hem och jag möter upp min familj lagom till jul.

Filippinerna 3 veckor

Familjen åker hem och jag möter upp Olivia på Sydneys flygplats.

Australien 2 månader

Hanna kommer till Sydney och Olivia åker hem.

Nya Zeeland 1 1/2 månad

Indonesien 1 1/2 månad.

Sedan är det några veckor som är heeelt oplanerade, men det tar jag itu med när det närmar sig juni 2020.


Det är många som undrat om hur man packar för en 11 månaders resa, så jag tänkte skriva ut den i nästa inlägg. Annars kommer detta bli alldeles för långt. Men sikta på att nästa inlägg blir innan vi hinner ge oss av!

Vi hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar